wtorek, 2 lipca 2013

Nowe wyzwanie - przebiec równik

Zakończyła się już akcja, której celem było przebiegnięcie trasy Forrest Gumpa pod tagiem #forrestroute zapoczątkowana na Wykopie. Od kwietnia, kiedy to zacząłem biegać i prowadzić tego bloga, przebiegłem w tej akcji 114km, co stanowi 0,42% całości :) i zająłem 55 miejsce w rankingu Wykopu, co jest całkiem ciekawym wynikiem, zważywszy, że w akcji brało ponad 250 osób.
Dziękuje wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej akcji (w szczególności @hqvkamil, @tomy86 i @frizik) i na przestrzeni tych 3 miesięcy pomagały mi wstać od komputera - dało mi to dużą motywację do tego, żeby zacząć biegać :) .

 
Jako, że 24540km przebiegnięte, kolejnym pomysłem na sztafetę jest przebiegnięcie po obwodzie Ziemi pod tagiem #biegowyrownik na Endomondo na dystansie 40076km, do której wszystkich serdecznie zapraszam. Takie dorzucanie swoich cegiełek do wysiłku kilkudziesięciu (czy kilkuset osób) to niezły pomysł na motywację do biegania.

A ja? Miesiąc zaczęty od spokojnego pobiegania na przyjemnym torze przy SP28. Trochę zaczyna się nudzić bieganie w kółko, ale przynajmniej komarów nie ma :). No i trzeba zacząć myśleć o pracy nad zwiększaniem tempa, ostatnio udało mi się utrzymać około 7min/km ale wczoraj było wolniej. Pewnie to zasługa zjedzonej 2 godziny wcześniej pizzy popitej piwem... Ale... Jest nowe wyzwanie, jest nowa motywacja, a już za jakieś 6 treningów przejście na drugi etap planu treningowego.

Jeśli czyta to ktoś bardziej zaawansowany - mam prośbę o podpowiedź, czy na taką przebieżkę na dystansie około 6-7  km należy brać ze  sobą coś do picia? Przy 5 km nie czuję jeszcze palącej potrzeby uzupełnienia płynów, ale nie wiem jak będzie przy dłuższych trasach.

3 komentarze:

  1. a powiedz mi stosujesz jakąś dietę czy normalnie sie odzywiasz tak jak odzywiales sie przed rozpoczeciem biegania?
    bo ja osobiscie tak samo tylko staram sie unikac slodyczy, a widze ze napisales tutaj o pizzy 1 kawałek pizzy o srednicy 40cm+- ma około 400 kalorii wiec 4 kawalki to juz 1,6k kcal :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nienie :) taka pizza to bardzo sporadycznie (jak się jakaś okazja trafi). Zacząłem stosować dietę ŻM (żryj mniej), objawia się to odstawieniem pieczywa (w ogóle) oraz ziemniaków (też całkowicie). Staram się nie jeść po godz. 18. Nie piję słodkich napojów (cola, oranżada). Czasem wypiję piwko (przecież trzeba się nawadniać :)). Generalnie staram się nie przejadać i nie podjadać, pić dużo wody (niegazowanej).
      Oczywiście nie popadajmy w skrajność, zjeść trzeba, nie zagładzać się, ale rozsądnie. Polecam jabłka, pomidory i nabiał. (ale najlepiej skonsultować się z dietetykiem :) )

      Usuń
  2. ja do 15 km nie biorę wody a więcej nie przebiegłem:P

    OdpowiedzUsuń